top of page

Kam směřuje Instagram v roce 2023


Nebuďte překvapení, buďte připravení - zjistěte, co nám prozradil přímo šéf nejvyšší, Adam Mosseri.


1. Větší kreativita

Cílem Instagramu je přimět uživatele, aby tvořili a sdíleli svá originální videa a fotografie. Mosseri sice zmiňuje hlavně filtry a rámečky. Dá se ale očekávat, že Instagram letos přidá další možnosti jako je augmentovaná realita, špitá se o integraci 3D objektů a virtuální reality. A je víc než pravděpodobné, že půjde o vstupní bránu do Metaverse.


2. Vylepšené doporučování

Instagram dlouhodobě pracuje na systému doporučování, čímž by se rád přiblížil algoritmům TikToku. Mezi aktualizacemi ve feedu bychom se tedy měli setkávat s větším množstvím obsahu od účtů, které nesledujeme (a který by se nám měl podle IG líbit). Loni tahle novinka čelila obrovské kritice uživatelů a Instagram ji nakonec stáhl. Uvidíme, jak se pochlapí letos.


3. Podpora komunit

Poslední oblast, na kterou se Instagram letos plánuje zaměřit, je komunikace lidí ohledně společných témat. Měly by k tomu sloužit jak skupinové profily (obdoba Facebook Skupin), které by měly být dostupné v nejbližší době, tak Stories, ale i soukromé zprávy. Povzbuzením ke sdílení informací má být třeba funkce Notes, s jejíž pomocí budete moci popsat, jak se cítíte. To pak bude svítit nad vaší profilovkou ve Stories. Pamětníci, nepřipomíná vám to ICQ? 😉


Tak co? Jak se vám směřování IG líbí?

Já cítím hlavně snahu o podporu komunit a ještě silnějších virutálních přátelství (což zní skvěle). Na druhou stranu evidentní pokračování tiktokizace zrovna nevítám a osobně si myslím, že je to pro Instagram velký risk.


Tak uvidíme... 😉



foto_info.jpg

Těší mě, jsem

Sociální sítě mě baví už dobrých osm let. Pět let jsem strávila v PR agentuře, kde jsem nabírala zkušenosti s velkými klienty a korporacemi. A když jsem si uvědomila, že potřebuji víc volnosti, vrhla jsem se na volnou nohu.

A co teď vlastně dělám?

Především vymýšlím strategie a starám se o firemní profily, a to jak na Facebooku, tak na Instagramu, Twitteru nebo LinkedIn. V poslední době také hodně řeším spolupráci s influencery (blogery, youtubery) a čas od času pořádám školení pro firmy i jednotlivce.

Více

Martina

bottom of page