REAL TIME MARKETING! Srandička nebo virál?

Aktualizováno: 4. 11.

Už jste někdy slyšli pojem 𝐑𝐄𝐀𝐋 𝐓𝐈𝐌𝐄 (nebo taky reakční) 𝐌𝐀𝐑𝐊𝐄𝐓𝐈𝐍𝐆? Je to jeden ze super způsobů, jak i vy můžete tvořit virální příspěvky na sociálních sítích, které se šíří po Facebooku, Instagramu a TikToku šíří samy, a to doslova jako vítr!


Kouzlo spočívá v tom, že se svezete na aktuální události nebo tématu, o kterém se hodně mluví, a získáte tak tolik kýžená sdílení a dosahy. Skvěle to umí třeba IKEA, ALZA, BAGETERIE BOULEVARD nebo například BILLA.



V USA jsou pověstné (a zábavné) třenice mezi Burger Kingem a McDonald´s, nebo Colou a Pepsi. A nesmím zapomenout ani na profil @tmbkofficial, který určitě všichni znáte.





Za průkopníka real-time marketingu je považována značka Oreo. Když v roce 2013 v USA probíhal Super Bowl, což je pro Američany v podstatě státní svátek, vypadl proud, marketingový tým Orea vypustil na Twitter tento příspěvek. Během jediné hodiny získal 10 tisíc sdílení!





💡 Tvořit 𝐑𝐄𝐀𝐋 𝐓𝐈𝐌𝐄 𝐏𝐎𝐒𝐓𝐘 můžete i vy. Jak? Důležité je být hlavně rychlý, kreativní a mít odvahu. A pro lepší efekt - zkuste být vtipní nebo přiměřeně kontroverzní - to zaručeně rozproudí diskuzi.


Jaká témata můžete využít?

☑️ novinky ve vašem oboru

☑️ místní, české i světové události

☑️ aktuální mediální kauzy

☑️ reference na populární seriály, pořady, akce,... (jen pozor na porušení autorských práv)

☑️ ale třeba i významné dny (Valentýn, Mezinárodní den psů, Světový den mozku,...). I to je real time marketing, jen trochu ohraný. Ale i tady můžete zkusit být originální.


Na co si naopak dát pozor?

👉 Pokud téma nesouvisí s brandem, mohou se objevit reakce, že se na kauze jen přiživujete.

👉 Váš post není vtipný, ale jenom trapný.

👉 Příspěvek zveřejníte pozdě, a tak je téma už ohrané a lidi nebaví.

👉 Vaše publikum nezná danou událost, a tak váš příspěvek nepochopí.

👉 Pokud reagujete na konkurenci, dejte si pozor, abyste do ní příliš nekopali.

👉 Vyhýbejte se nešťastným událostem (například úmrtí známé osobnosti, válka,...)


Největší risk se pojí zejména s příspěvky, které reagují na politické dění. Může se stát i to, že zákazník, který nesdílí politické názory značky, přestane její výrobky a služby kupovat. Osobně se na firemních profilech do politických témat vůbec nepouštím.


Jak se vám tenhle typ příspěvků líbí? Už se vám nějaký reakční povedl? A máte třeba oblíbený příklad? Napište mi do komentáře. 😍


Doufám, že jsem vás inspirovala a na příští kauzičce se svezete i vy! Pro další praktické tipy určitě sledujte Instagram @digiholkacz 👈👈

foto_info.jpg

Těší mě, jsem

Sociální sítě mě baví už dobrých osm let. Pět let jsem strávila v PR agentuře, kde jsem nabírala zkušenosti s velkými klienty a korporacemi. A když jsem si uvědomila, že potřebuji víc volnosti, vrhla jsem se na volnou nohu.

A co teď vlastně dělám?

Především vymýšlím strategie a starám se o firemní profily, a to jak na Facebooku, tak na Instagramu, Twitteru nebo LinkedIn. V poslední době také hodně řeším spolupráci s influencery (blogery, youtubery) a čas od času pořádám školení pro firmy i jednotlivce.

Více

Martina